Autópálya bevezető, parkoló, közpark. Még leírni is borzasztó ezeket egymás mellé, de sajnos az elmúlt évtizedek elhibázott gyakorlata azt eredményezte, hogy ennek a három, egymásnak totálisan ellentmondó funkciónak kellett kényszerházasságot kötnie a Városligetben. Amikor ezeket a sorokat is olvasod, az 56-osok terén körülbelül 1500 autó parkol, és napi szinten mintegy 15.000 kocsi pöfög keresztül a parkon! Nem szükséges szakértőnek lenni ahhoz, hogy belássuk: ez rendkívül káros a liget élővilágára.
A Liget Budapest Projekt történelmi lehetőséget ad arra, hogy ez megváltozzon.
A Garten Studio nyertes tájépítészeti pályázata a városligeti gépkocsi közlekedést a lehető legszigorúbban korlátozza. Ez a forgalmat is jelentősen csökkenteni fogja. Ha pedig a forgalom csökken, a ligetet jelenleg is átszelő, indokolatlanul széles, homogén utak is megszüntethetőek. A terv csak a leginkább szükséges úthálózatot tartja meg, a beton alól felszabadított területeket pedig újra birtokba veheti a zöld.
A főváros elsőszámú ingyenes észak-pesti parkolója az egykori Felvonulási tér, ami ma az autók által megszállt betonrengeteg. A megújult Városligetben erre már nem lesz lehetőség. A macskakövek helyére vízjátékokkal és sűrű növényzettel borított hangulatos sétány kerül (promenád), amely bekapcsolódik a Rondó köríves hálózatába. Ezzel régi adósságot is törleszt a projekt, hiszen további többezer négyzetmétert kapnak vissza a sétálni, kikapcsolódni vágyók.
Hogy a kieső parkolóhelyek miatt ne kerüljön át a terhelés a környező városrészekre, a Városliget peremén mélygarázsok épülnek. Ezek elhelyezését és építését korszerű felméréseken alapuló gondos előkészítés fogja megelőzni, hogy azok ne érintsék a fák gyökereit, illetve az azokat tápláló térszint alatti csatornákat. A mélygarázsokat a környéken lakók kedvezményesen vehetik majd igénybe.
Summa summarum: a Városliget területén a felszíni parkolás teljesen megszűnik.
A park eddigi hányattatott sorsának szimbóluma a Kós Károly sétány. Illetve, hogy egész pontosak legyünk: Kós Károly M3-as autópálya bevezető szakasz. Bizarr és abszurd, de itt naponta tízezres nagyságrendben haladnak keresztül autók, óriási károkat okozva az élővilágnak, amely ellen az elmúlt évtizedekben senki nem emelte fel a szavát. Sajnos rossz hírt kell közölnünk a gyakorta erre autózóknak: ennek vége. Cserébe viszont, ha majd gyalogosan visszatérnek ide, egy valódi sétány fogja őket várni gyönyörű, megújult növényzettel, kerékpár úttal, játszótérrel és bejárattal az újjáéledő Páva szigetre.