Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megy a gőzös

Liget Budapest Projekt Közlekedési Múzeum Városliget 424-es gőzmozdony

A hosszú, munkával teli évek után szabadságra ment a Közlekedési Múzeum egyik legidősebb munkatársa, a legendás első 424-es típusú gőzmozdony. Hogy a kikapcsolódása valóban pihentető legyen, arról a Vasúttörténeti Park munkatársai fognak gondoskodni, amíg otthonát és munkahelyét a Liget Budapest Projekt keretében újjávarázsolják.

Tovább


Liget Projekt - Nem vészes a VÉSZ

Tegnap elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a Városligeti Építési Szabályzatának (VÉSZ) módosítását, amelynek kapcsán csak úgy repkedtek a jelzők: "tovább szürkül a liget", "elvurstlizálódik a park" stb. Szerencsére szó sincs ilyen drasztikus dolgokról, pusztán csak arról, hogy Európa egyik első közparkját csak úgy lehet megújítani, ha annak szabályozását a lehető legkörültekintőbben meghatározzák. Ez történt tegnap is.

VÉSZ Liget Budapest Projekt

Tovább


Világszínvonalú lesz az új Városliget

Büszke a tájépítész szakmára Mőcsényi Mihály Kossuth-díjas tájépítész, a bíráló bizottság társelnöke a Liget megújítására kiírt parkrehabilitációs pályázat eredményeinek ismeretében. A 97 éves szakember szerint világszínvonalú pályaművek születtek, a győztes terv pedig a Városliget megálmodójának, Heinrich Nebbien eredeti elképzeléseinek szellemében született, ugyanis a cél az volt, hogy olyan funkciót találjanak a parknak, amely magában hordozza a fenntartás színvonalas lehetőségét, és azt a szolgálatot, hogy a város lakossága örömmel látogassa azt és ott jól érezze magát. A hazai tájépítész szakma atyja a kritikusoknak azt üzeni, hogy a hosszú évtizedek óta pusztuló Városligetet csak az épületekkel együtt, egy új funkciót keresve érdemes megújítani.

Mőcsényi Mihály Liget Budapest Projekt Magyar Tájépítészet

Tovább


Mi már tudjuk mit csinálsz szombaton!

bringás piac - Liget kerékpártároló tesztelés - felújító műhelyek - Riddim Colony - design tombola - Bringológia - jövőlátó fotózás - napsütés - Zagar - fűben ülés - ezek várnak Rád szombaton, ha kilátogatsz a Városligetbe. Gyere!

Tovább


Napi 15 ezer érv a Liget Projekt mellett

Autópálya bevezető, parkoló, közpark. Még leírni is borzasztó ezeket egymás mellé, de sajnos az elmúlt évtizedek elhibázott gyakorlata azt eredményezte, hogy ennek a három, egymásnak totálisan ellentmondó funkciónak kellett kényszerházasságot kötnie a Városligetben. Amikor ezeket a sorokat is olvasod, az 56-osok terén körülbelül 1500 autó parkol, és napi szinten mintegy 15.000 kocsi pöfög keresztül a parkon! Nem szükséges szakértőnek lenni ahhoz, hogy belássuk: ez rendkívül káros a liget élővilágára.

Tovább


Kontakt

Kövess minket