Mi már tudjuk mit csinálsz szombaton!

bringás piac - Liget kerékpártároló tesztelés - felújító műhelyek - Riddim Colony - design tombola - Bringológia - jövőlátó fotózás - napsütés - Zagar - fűben ülés - ezek várnak Rád szombaton, ha kilátogatsz a Városligetbe. Gyere!

Napi 15 ezer érv a Liget Projekt mellett

Autópálya bevezető, parkoló, közpark. Még leírni is borzasztó ezeket egymás mellé, de sajnos az elmúlt évtizedek elhibázott gyakorlata azt eredményezte, hogy ennek a három, egymásnak totálisan ellentmondó funkciónak kellett kényszerházasságot kötnie a Városligetben. Amikor ezeket a sorokat is olvasod, az 56-osok terén körülbelül 1500 autó parkol, és napi szinten mintegy 15.000 kocsi pöfög keresztül a parkon! Nem szükséges szakértőnek lenni ahhoz, hogy belássuk: ez rendkívül káros a liget élővilágára.

Életben maradnak az új néprajzi látogatói?

Liget Budapest Projekt Néprajzi Múzeum Napur Architect Ferencz Marcel Détári György

Az új Néprajzi Múzeum tervezésére kiírt nemzetközi tervpályázatot az építészvilág legjobbjait legyőzve a magyar Napur Architect vezette konzorcium nyerte meg (Vezető tervező: Ferencz Marcel, tervezőtárs: Détári György). A győztes terv mind a hazai, mind a nemzetközi szakmai berkekben is pozitív fogadtatásban részesült, például a mértékadó Archdaily építész magazin is hosszú cikkben mutatta be a nyertes elképzeléseket.

Természetesen olyan épületet még nem terveztek, ami mindenkinek a tetszését egyaránt elnyerte volna, így az elismerések mellett akadt néhány kritikus hang is. A leggyakrabban felmerülő kérdésekre igyekeztünk a tervezők segítségével megnyugtató válaszokat adni. Lássuk!